Wczytuje Wydarzenia

Savoir-vivre – biznes i dyplomacja. Wizerunek i protokół dyplomatyczny w urzędzie

SZKOLENIE ON-LINE, 15.11.2021

wyślij zgłoszenie

PROGRAM SZKOLENIA

Cele szkolenia

  • realizacja przedsięwzięć urzędowych i dyplomatycznych w kraju i na arenie UE
  • kreacja pozytywnej, spójnej osobowości zgodnej z zasadami savoir-vivre
  • realizacja praktycznej wymowy stwierdzenia: „Jestem wizytówką urzędu i kraju”
  • budowanie autoprezentacji wizerunkowej w otoczeniu dyplomatycznym
  • ugruntowanie zasad stylowego zachowania się w dowolnym otoczeniu biznesowym
  • resumee informacji związanych z dress codem, zaproszeniem, rautem za granicą
  • stosowanie zachowań zgodnych z euro etykietą
  • pogłębienie praktyki i realizacji sposobów krótkiego wystąpienia na forum na przykładzie improwizowanego przedstawienia swojego stanowiska służbowego wobec gości z UE
  • skuteczna prezentacja praktyki savoir vivre’u wobec biznesmenów i dyplomatów
  • wykorzystanie procedur selekcji danych w rozmowach kuluarowych

Zagadnienia

Kreacja wizerunku własnego i wizerunku urzędu. Przeciwdziałanie negatywnym opiniom obiegowym o charakterze i cechach Polaków

Narzędzia, czyli czym dysponujemy?

  • procedury, regulaminy, zwyczaje
  • wygląd, strój, wizerunek zewnętrzny
  • umiejętności mimiczne
  • umiejętności werbalne – ton głosu, dykcja, modulacja, akcent, siła głosu
  • szacunek, życzliwość, takt, służbowy dystans
  • entuzjazm i optymizm
  • wykształcenie, wiedza, doświadczenie
  • motywacja i chęć działania
  • ustalony savoir vivre, czyli kultura  zachowania się w kontaktach biznesowych
  • wytwarzanie asertywnego wizerunku spokojnej pewności siebie
  • prawa i pomoce związane z moim stanowiskiem oraz posiadanymi prerogatywami
  • zrozumienie wizji, misji i działania mojego urzędu
  • możliwość konsultacji i pomocy odgórnej
  • esprit de corps, czyli siła jedności zespołu (spójność wizerunkowa zespołu i urzędu)

Wizerunek oczekiwany urzędnika w kraju i na arenie międzynarodowej

  • kreacja wizerunku
  • savoir vivre na przykładzie powitania i prezentacji zwykłej
  • znajomość precedencji na podstawie procedury precedencyjnej
  • odbiór nastroju i stanu emocji
  • zewnętrzne czynniki odbioru postawy szacunku i życzliwości
  • dyplomatyczna powaga, skupiony wyraz twarzy, rodzaje używanego uśmiechu
  • procedura zachowania w randze mojego stanowiska

Wizerunek wewnętrzny – osobowość pozytywna jako wyraz stabilności firmy

  • przełożenie stanu ducha i umysłu na podświadomy komunikat mowy ciała
  • automotywacja – technika „kotwiczenia na obrazie” dla pozytywnego wizerunku
  • wizerunkowe przeciwdziałanie stereotypowi „biznesmena Słowianina”
  • odpowiadanie na pytania – życzliwa lakoniczność i zasada zachowania informacji

Autoprezentacja, czyli 20 Twoich sekund na forum międzynarodowym

  • najkrótsza autoprezentacja (ćwiczenia tzw. wejście z przedstawieniem i przywitaniem), co chcemy pokazać, co chcemy ukryć, co chcielibyśmy, aby zapamiętano?

Komunikacja werbalna

  • przedstawienie prelegenta, referowanie, skrót kreatywny
  • techniczne umiejętności werbalne
  • artykulacja, dykcja, modulacja, dynamika

Profesjonalista w praktyce – urzędnik w wielkim świecie i otoczeniu prestiżowym

  • konieczne informacje o przebiegu delegacji
  • dokumenty – praktyka ochrony danych; teczka, czyli ważne atrybuty
  • dress code na zaproszeniu dyplomatycznym
  • przywitanie, przedstawienie, pożegnanie
  • elegancja w stosunku do kobiet, zachowanie szacunku dla hierarchii i precedencji
  • elegancja w sylwetce i ascetyczność w geście
  • ręce – co z nimi zrobić? – ręce zdradzające emocje mówcy
  • głowa, ramiona i plecy – wysyłane sygnały o emocjach
  • siadanie, siedzenie i wstawanie – po tym poznaje się mistrzów bon tonu
  • bezpieczne tematy rozmów
  • ciekawostki : cygara, whisky, koniak, brandy, likiery, wina, smoking, frak, etc.
  • goście – biznesmeni i dyplomaci europejscy, a udział mediów w spotkaniu i konferencji – porady wizażu w telegraficznym skrócie: strój, fryzura, dodatki – konieczne i niekonieczne, tuszowanie minusów, podkreślanie  plusów, makijaż biurowy, telewizyjny i wieczorowy

Wizerunek z klasą a elementy asertywności fizycznej – pewność, kontrola, czujność

  • chodź pewnym krokiem
  • chodź z podniesioną głową
  • miej świadomość otoczenia i czasu
  • sprawiaj wrażenie czujnego
  • nie unikaj spojrzenia prosto w oczy
  • mów życzliwie, z szacunkiem, ale  z przekonaniem
  • dopasuj strój do okoliczności
  • uśmiechaj się, chwal, doceniaj, podziwiaj
  • bądź uprzejmy, bądź entuzjastyczny
  • mów zrozumiale, lepiej krócej niż za długo
  • wyćwicz mocny, szczery uścisk dłoni

Protokół dyplomatyczny – przypomnienie najważniejszych elementów

  • zasada wzajemności
  • precedencja (na przykładzie ustaleń precedencji Francji i Anglii)
  • exequatur
  • Przykłady korespondencji dyplomatycznej:
  • aide memoire
  • memorandum
  • nota werbalna

Asertywność i savoir vivre. Autoafirmacje – budowa i zastosowanie praktyczne

 

WYKŁADOWCA

Trener, szkoleniowiec, coach, autor szkoleń, pisarz, aktor, prezenter TV. Od 1993 współpracujący z TVP. Prowadził m.in. programy „Sami o sobie”, autorski program „Stres ma wielkie oczy”, „Mama i ja”, Kawa czy herbata”, „Orzeł czy reszka” (o historii pieniądza w Polsce wg własnego scenariusza). Odbył ponad 10000 koncertów, pokazów, szkoleń, sympozjów, imprez plenerowych (m.in. pikniki RMF FM oraz plenery „Kawy czy herbaty” TVP 1). Był dyrektorem naczelnym w Agencji Artystycznej ART MYSELF, dyrektorem ds. TV i kreacji w LOGO ART, dyrektorem kreatywnym w PR & PROM „SEVENTH”, Main Research Managerem w BSTM MIND SOCIETY, Menadżerem Kreacji w „BRZ ART.” etc. Prowadził autorskie seminaria i szkolenia od 1986 certyfikowane od 1994. W 2000 roku wygrał zawody trenerskie na specjalistycznym zgrupowaniu szkoleniowym i otrzymał tytuł LEADER of MIND TRAINERS. Wykształcił kilka pokoleń trenerów biznesu. Jest autorem unikatowego w Polsce szkolenia antystresowego dla urzędników i pracowników biurowych. Ambasador Marek Luksusowych i szkoleniowiec prezentacji koncernu DIAGEO. Autor szkolenia z event marketingu w praktyce promocyjnej, programów szkoleń antystresowych i negocjacyjnych dla VIP-ów, biznesmenów i prezenterów. Prowadzi treningi rozwoju kreacji pozawerbalnej, krasomówcze i pro sprzedażowe szkolenia z wykorzystaniem technik aktorskich, a także seminaria techniki wystąpień publicznych dla trenerów, działaczy, przywódców i polityków oraz celebrytów, m. in. wspólnie z prof. Jerzym Bralczykiem oraz z dr. Robertem Busztą. Ma 34 lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń. Liczba uczestników jego szkoleń, warsztatów i seminariów to nawet 2.000 osób rocznie.

 

wyślij zgłoszenie

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Cena udziału w szkoleniu: 690 zł
  • Cena obejmuje udział w szkoleniu on-line oraz materiały szkoleniowe i wydanie zaświadczenia w formie elektronicznej.

SZKOLENIE ON-LINE – INFORMACJE:

  • przed rozpoczęciem szkolenia każdy z uczestników otrzymuje link do szkolenia
  • by uczestniczyć w szkoleniu potrzebny jest komputer / tablet / telefon z podłączeniem do internetu, a także przeglądarka Google Chrome